Tuesday, December 1, 2009

La Biblioteca

Este adevarat ca nu stiam unde este chiar dupa ce trecusem pe linga ea de citeva ori. Pentru ca nu, nicaieri nu sunt inscriptii ce ar facilita ajungerea stundetilor in locul ce ar trebui sa fie cel mai studios din tot campus-ul. Insa exact asa cum eu acum scriu pe blog, exact asa cum am intrat si pe pagina mea de Facebook si exact asa cum am si vorbit nitel in chat – exact asa nu invata nici ceilalti studenti cu care impart aceeasi citeva zeci de metri patrati si aerul conditionat ce nu prea este la locul lui azi, cind afara sunt 3 grade.
Da, este normal ca in biblioteca sa fie internet Wi-Fi cu viteza destul de inalta, insa ce facem atunci cind nu il folosesti pentru a cauta informatii utile, pentru a putea studia, pentru a folosi Google Translate cind iti faci temele pe acasa la limba straina? Administratorii au blocat Skype sau Yahoo messenger, insa mai exista Meebo si Facebook, mai exista alte site-uri care te tenteaza de acolo de pe desktopul tau. Si uite asa, timpul trece, iar tu nu ai mai intors pagina de carte....
Fiindca ma cunosc pe mine insumi, in mod normal, nici nu imi aduc calculatorul la biblioteca. Azi insa am fost nevoita – avind cartea in format electronic, stau si citesc, insa dupa fiecare rind citit ochii imi coboara la bara cu ferestre deschise si fara sa vreau ma gindesc ca uite, ar trebui sa controlez shi e-mailul pentru ca astept X mesaj important si aa, uite ce bine, cineva a pus poze noi de la Graduation din Italia ! Si uite asa, fara a-mi da seama, au plecat 20-30 min. Pe urma voi spune ca sunt obosita, ca sunt flaminda (cam adevarat) si ca ar trebui sa merg acasa.... ca sa pot sta pe net fara mustrari de constiinta.
La ASEM aveam centrul Multimedia, unde mergeau toti cei ce nu aveau internet acasa sau cei ce aveau neaparat nevoie de un calculator cu internet. Acest lucru insa nu inseamna ca la biblioteca se invata. Am impresia ca anume la biblioteca am format prieteniile durabile de care ma bucur si acum. Tsin minte ca mergeam la biblioteca foarte des, uneori doar din motivul ca voiam sa stam undeva, insa nicidecum intr-un bar, si nu pe holuri pentru ca e curent. Cel mai mult ne deranja faptul ca trebuia sa ne lasam toate obiectele personale la vestiar, si deci cind intr-adevar voiam sa invatam, mereu ne trezeam ca am uitat A sau B in geanta si deci trebuia sa o “deranjam” pe persoana foarte “amabila” de la vestiar de nenumarate ori. De cele mai multe ori, insa , mergeam la biblioteca ca sa ucidem timpul, uneori luam cite o carte pe care voiam sa o citim, alteori scoteam o foaie de caiet, asa, ca sa nu para ca stam degeaba - si vorbeam. Iar inainte de examene, mereu ne intilneam la biblioteca – sa “repetam” cica. Da, intrebam unul de altul daca ceva era neclar, insa acele ore erau foarte bune pentru a detensiona atmosfera, caci rideam si glumeam, faceam haz de necaz, cred ca scapam de emotiile ce ar fi putut fi prezente si mereu ajungeam la certitudinea ca nu stim nimic cu doar citeva ore inainte de examen.
In Italia la biblioteca sistemul este ceva intre cel cunoscut la Asem si cel din Dublin. La Bocconi cartile de pe rafturi iti dau impresia unei biblioteci mai vechi, unde nimanui nu ii pasa ce faci iar daca faci prea multa galagie ceilalti studenti te vor mustra , insa nimeni din administratie nu iti va zice nimic. Biblioteca este un loc bun pentru socializare, contrar cu cea din Dublin, unde, dupa cum am mentionat, internetul te face sa mentii linistea. In Dublin mesele sunt mai moderne, cladirea are ferestre largi iar eu de multe ori ma asez la prima masa si astfel am o priveliste minunata cu lacul din fata cladirii. Meditez, citesc, scriu. As zice ca este un mediu prielnic pentru studii. Deci, sa ma intorc la paginile mele de PDF. Spor la munca !

No comments: