Friday, September 12, 2008

Mare si verde.. stadionul Zimbru !

Miercuri. Zi de post? Nuuuuu.... zi de fotbal. Eu m-am pus bine pe linga niste baietsei, si m-am facut si eu cu bilet - ca de, chiar daca nu sunt un fan inflacarat, avea sa tsin cu selectsionata Moldovei si avea sa fiu patriot cit nu am fost toata viatsa mea. Zis si facut.
La orele 19:30 eram la locul stabilit, asa ca o fata buna ce sunt si cum am fost mereu. In jur se simtsea deja atmosfera, chiar daca pina la orele 20:30 mai era vreo ora si ceva, chiar daca eram la vreo 10-15 min de stadion, se vedeau deja in jur drapele mai numeroase ca la marshurile contra comunistilor, se auzeau lozinci mai cu sens decit cele rostite in primarie cind se demite vre-un consilier.... A aparut imediar si acel Mercedes negru din care se auzea muzica populara si voci energice si se vedea drapelul tsarishoarei noastre mici... In jur se emitea energie pozitiva - s-a baut bere la intrare ca sa se simta dispozitsia inauntru, s-au aranjat chipiurile si fularele pe care scrie "MOLDOVA" si s-a intrat. Destul de simpla procedura, dat fiind faptul ca toate biletele de pe stadion au fost vindute.
Cind am intrat, am zis un "WOW" modest ca sa nu ma dau de gol ca sunt prima data la un meci. Stadionul era mare si.... verde :-D Privelistea m-a impresionat, desi luiminile ishi diminuau din cind in cind amperii, echipa suferea din cauza lipsei de sincronizare iar arbitrul se intimpla sa mai doarma sau sa se grabeasca in a da cartonase si penalizari. In spatele meu, la balcon, stateau si specimene vorbaretse ce aveau un vocabular plin de fraze si expresii intelesul carora nu il prindeam din prima caci urechea mea este prea sensibila sa perceapa astfel de murdarii. Impresia mea generala insa a fost una pozitiva - deshi insist ca in Moldova lipseste acea cultura in societate cu care sunt obisnuiti cei de peste hotare, in seara de ieri nu am observat incidente si m-am simtsit... om, chiar daca erau cica vreo 13.000 de oameni pe stadion. Si nu simpli oameni, ci suporteri de fotbal.... suporteri destul de echilibratsi, contrar aparentselor vopsite in culorile tricolorului. Si eu aveam un drapel desenat cu culori de 12 lei de la piatsa centrala, si kipiu cu Moldova aveam - ce sa zik, ma contopeam cu atmosfera.
Nimeni nu se astepta la golul MD din minutul 1. Nici macar Israel. Stadionul era inca pe jumatate gol, caci moldovenii rareori sunt punctuali. Bucuria insa era mare. 1-0 - insa nu a durat foarte mult. Se astepta un alt gol, mai ales eu, care voiam sa simt acea adrenalina pe pielea mea. Asteptarile mi-au fost insa inshelate, Moldova pierzind cu 1-2... Pacat, insa atita scirba sa avem in viatsa :)
Drumul inapoi nu a fost cu peripetsii, pentru ca persoana mea a incaput in acel Mercedes mai sus mentsionat si a ascultat din interior cintece moldovenesti in timp cind pe fereastra se flutura fularul tricolor. Desi nitsel desumflatsi, am rezistat totusi tentatsiei de a ne intrista si am decis ca viatsa merge inainte si ca vor mai fi meciuri. Moldova, inainte !

4 comments:

Jeka said...

Primu meci de fotbal e ca prima dragoste: se tzine minte toata viatza :D

Viorel Chihai said...

:)))))))
Jeka, +1

Roxanchik said...

nush daca devin microbist sau nu, dar mi-a placut :) cred insa ca e si din cauza atmosferei si a companiei :) si a drapelelor desigur :)

Viorel Chihai said...

Si a persoanelor care au fost din urma ta :)))) (glumesc)
Nu, atmosfera a fost foarte frumoasa, caci sa vezi cind atitia oameni s-au unit pentru un singur scop - sa-si sustina echipa favorita, echipa nationala!

Hai Moldova!!!