Tuesday, July 29, 2008

Acasa


Deja imi fac bagajele in mai putsin de 10 minute si sunt sigura ca nu am uitat nimic. Deja sunt obisnuita cu decolari si cu aterizari, deja ca sa fac o schimbare, ma asez in alta parte a avionului de fiecare data. Deja sunt obisnuita cu vame, autobuze si trenuri, sunt obisnuita cu diverse valute, sa aud alte limbi in jurul meu si sa ma gasesc in societatsi atit de diferite una de alta. Acum, pentru o saptamina, folosesc leii moldovenesti, vorbesc romana si beau bere din Nr.1.
Chisinaul de luni dimineatsa mi-a lasat alta impresie decit cea de data trecuta- nu mai era forfota pe strazi la orele 5, nu mai era zarva. Vreo 2 ciini ce latrau, vreo 2 masini adormite, vreo 2 persoane alcoolizate dupa seara de duminica. In rest, liniste si pace, caci de, lunea piatsa centrala e inchisa, si deci vinzatorii pot sa doarma linistiti si nu trebuie sa iasa sa se certe pentru marfa si spatsiu de vinzare la orele cind nici macar cocosii nu cinta.
Acasa este totul este exact asa cum am lasat. Acceasta este frumusetsea acelui loc pe care il numesti ACASA, este acel loc in care fara tine nu se intimpla si nu se schimba nimic. E drept ca dimineatsa m-a trezit un sunet strain de telefon si nu imi dadeam seama ce imi tsiuie in urechi - insa daca imi trece aceasta lene de care dau dovada acuma, poate ii schimb melodia si va suna mai prietenos :)
Prietenii mei, pe care i-am vazut nu atit de demult si totusi simt ca multe s-au schimbat in viatsa lor, mi-au facut intoarcerea in patrie foarte placuta. Eu insa sunt inca confuza si nu ma pot relaxa, caci nu imi stiu locul si deci ca o minge sar de colo colo pina ma voi aciua si eu intr-un final undeva unde e cald si bine....

1 comment:

Anonymous said...

eu mai rar cu avioanele si trenurile si valutele.. insa stiu cum e sa cobori din autobuz, in orasul natal.. si sa te miri de linistea din jur, sa observi lokurile de care te leaga atytea amintiri, sa observi cea mai mica skimbare survenita..
si sa zici: "aaa, ce-i de bine acasa" 8->