Friday, April 18, 2008

Blogging (2)

Vorbeam cu un prieten ( da da, the friend) si el mi-a oferit citeva sfaturi in ceea ce priveste calitatea, cantitatea si continutul post-urilor mele. Am promis ca voi tsine cont de parerea sa si ca ma voi stradui sa creez mai multa valoare.

1. Scurt, clar si cuprinzator - da, m-am cam prins si eu de mai multe ori ca fac prea multa discutsie pentru un simplu gind sau eveniment. Cum zice un blog pe care il mai citesc citeodata," un cuvint la patru ginduri", tehnica pe care ar trebui s-o adopt si eu.
2. Filtrare si sortare - ginduri multe, amestecate - daca nici eu uneori nu imi dau seama pina la urma ce am vrut sa zic, darmite cel ce se incumeta sa citeasca? Ar trebui sa aranjez mai intii toate cele ce vreau sa le spun, sa le clasific si apoi sa dezvolt. Cum mi-a mai zis cineva, ar trebui sa scriu un summary la inceput ca sa se stie daca merita citit tot postul sau nu :)) Mai ales ca uneori ajungi la final si tot nu se intelege ce s-a vrut zis.
3. Consecventsa, coerentsa, structurare - sa am o directsie bine stabilita, sa imi mentsin viziunea, elementele sa fie in conexiune unul cu celalalt si sa am o oarecare structura, deci nici un fel de haos. Aici as fi tentata sa decid pina la urma care este scopul pe care l-am urmarit cind am clickat " add blogger account". Sunt mai multe motive, in primul rind insa cred ca imi place sa am acel mic "proiect" pe care il creez, asupra caruia sa lucrez. Da, mai am inca terci de mincat, si mult drum de strabatut, insa cred ca merg spre acel scop major pe care il am si pe care il voi atinge cu sigurantsa.
4. Simplicitate - fara cuvinte pompoase, fara metafore extravagante, fara intorsaturi dramatice, fara intelesuri ascunse si fara implicatsii profunde. Desi asta ar insemna sa editez exact ceea ce deosebeste persoana mea de celelalte, dar asta e.....

5. Utilitate - nu in ultimul rind, desigur. Cit de interesante nu ar fi experientsele mele personale, nu cred in valoarea si in utilitatea acestor informatsii pentru lumea exterioara- se spune ca biografia unui om nu se scrie in timpul vietsii sale :) Deci trebuie sa includ alte subiecte....
6. Sa fie memorabil - trebuie sa adaog elemente atractive si care ramin in memorie. Asta chiar nu stiu cum sa o fac, insa cit traim invatsam.
Dupa cum au observat cei ce ma viziteaza cit de cit regulat, s-a skimbat formatul paginii si acum arata cu totul altfel decit arata initsial. Prima incercare era un vis, cu elemente romantice, cu inocentsa si naivitate de invidiat. Se spune ca orice om cind recunoaste azi ca a gresit ieri arata ca este mai destept decit in ziua precedenta - acelashi lucru si aici, prin recunoasterea acestor lucruri vreau sa subliniez faptul ca nu mai sunt asa si deci am optat pentru culori mai inchise, mesaje mai sarcastice si tind sa elimin in totalitate toate postarile cu caracter de "jaluiala". Am schimbat si denumirea blog-ului, de la "Lacul oglindeste stelele pentru ca vrea sa fie cer" la ceea ce este acum - totul cu intentsia de a arata ca totushi scopul acestui blog este de a-mi imbogatsi vocabularul, de a-mi imbunatatsi exprimarea, de a medita si de a structura, de a afla informatsii noi si de a le impartashi si de a oferi totusi ceva utilitate. A, si, desigur, este o metoda de comunicare, astfel tsin la curent mai multe persoane cu ce ma ocup ziulica intreaga.

No comments: