Friday, March 14, 2008

I like Chopin

Ziua de ieri a fost dedicata leneviei, si nu doar din cauza ca asa mi-a dorit inimioara, dar din cauza ca acesta a fost verdictul capului meu greu si ochilor dormiti doar 4 ore in noaptea precedenta. In mod normal trec cu bine de noptsi nedormite si de oboseala cronica, insa ieri am simtsit ca deja nu mai sunt ceea ce eram, deja se simt anii, imbatrinesc... Asa ca dupa ce am asistat la una dintre cele mai inutile lectsii din viatsa mea ( nu este "cea mai inutila", caci are foarte multe concurente, ca de exemplu lectsiile de geografie, sau cele de desen liniar din liceu - ce folos ca profu explica cum se vede unghiul si unde cade umbra, eu nu numai ca nu imi puteam imagina asa ceva, dar nici macar cind ne-a agatsat un scaun de tabla shi vedeam ce shi unde e, tot nu puteam sa desenez 2 linii paralele fara rigla... )

Cam o data in saptamina - insa poate si mai des, Bocconi organizeaza concerte de pian, muzica clasica, Beethoven, Schumann, desigur, Mozart... Ieri am ramas impresionata de repertoriu: Franz Liszt -Dupa o lectura de Dante, Fantasia Quasi Sonata , Gioacchino Rossini - La Danza, Chopin -PolaccaOp.53 si, desigur, Modest Mussorgskij, cu Tablouri dintr-o expozitie - superb. Sala era doar pe jumatate plina, insa cei ce au venit erau persoane ce intr-adevar iubesc acest gen de muzica si care se pierd in acea atmosfera, unde tot ce este banal, tot ce este rutina, toata realitatea dispare, totul se pierde iar spectatorul se gaseste intr-o lume diferita, unde exista doar pianul si muzica. Erau multe persoane in virsta - aceleashi fetse pe care le cunosteam deja - caci de fiecare data cind am ocazia, imi fac timp si ma duc si eu sa asist la concert, caci chiar daca sunt totalmente afona ( lucru care nu m-a impiedicat insa niciodata sa cint) asta nu inseamna ca nu apreciez muzica buna. Recunosc ca nu cunosteam lucrarile lui Mussorgskij, sau Liszt, insa deja sunt mai putsin ignoranta in aceasta materie. Deja stiu ce imi place - fetelor le-a placut Liszt, mie Chopin si Mussorgskij :-D

In spatele meu statea un domn de vreo 70 ani, care s-a scuzat mai intii, mi-a zis ca nu vede bine ce scrie in program, iar dupa fiecare partitura ma intreba cum se numeste. Era emotsionat, cine stie, poate fusese si el pianist cindva....

Mai jos, Chopin, Polacca, op 53.



Modest Mussorgskij, Tablouri dintr-o expozitie



A ieshit in sfirsit soarele, inmuguresc copacii, cinta pasarile, a venit primavara. Eu imi scot fusta din dulap :)

No comments: