Wednesday, September 9, 2009

YES


24 aprilie 2009

Ieri a fost o zi lenoasa. Am zacut in pat aproape toata ziua si nu am facut aproape nimic folositor societatsii, iar unicul lucru pe care l-am dus pina la capat a fost respins de catre destinatar. Fusese un proces lung de creatie, insa din pacate, fiind mereu atit de ocupata, am lasat sa se asheze praf pe capacitatsile mele creative si deci scirtsie mult orice incercare de a face ceva original. Am promis ca mai incerc o data, insa ca de obicei, dupa un eshec rasunator imi e greu sa ma ridic si sa o iau de la capat... Scuze sunt multe si oricine le poate invoca, datoria mea este insa sa trec peste sentimentul de neputintsa si sa imi dovedesc inca o data ca da, POT.
Ieri am privit un film care mi-a fost recomandat cu multa caldura - "Yes Man", cu Jim Carrey. Imi amintesc ca intr-o perioada ma apucase pasiunea pentru filmele cu Jim Carrey in roluri serioase. Multsi sunt de parerea ca nu ii sta bine cind nu face mutre si nu spune glume, caci anume acest tip de personaj l-a adus in topul actorilor de film. Eu insa consider ca un talent adevarat poate face fatsa unor provocari si poate sa exceleze si intr-un altfel de rol. Desi sunt de acord ca acest rol ( din Yes Man) ar fi putut fi jucat si de orice alt actor cu acelasi succes, pe cind rolurile tipice Jim Carrey sunt inimitabile. Oricum, fara a ne abate de la tema, as vrea sa imi pun si eu intrebarea fireasca ce survine dupa acest film : Oare ce s-ar intimpla daca am zice DA la orice oportunitate care ni se ofera? Makar pentru o zi.... Eu stiu ce as face eu de ar fi asa. As sta mai putsin pe net pentru ca n-ash fi acasa. As cunoaste mai multa lume pentru ca as accepta invitatii la cafea, la bere, la film, as accepta prietenii pe care mintea mea nu le accepta in mod normal. As face mai multe nebunii pentru ca iarasi nu as putea sa mi le refuz. Probabil, daca as spune DA, mi-ash incalca anumite principii, pentru ca as fi nevoita sa accept propuneri si idei, sa fac anumite kestii ce altsii le fac insa eu nu am dorintsa / puterea / curajul sa le fac - oare m-am limitat eu prea mult? Oare prea multe "legi" nescrise ma conduc?
Si totusi primul meu impuls e sa spun NU. Incerc sa ma schimb. Recent, cind am spus DA chiar daca mintea imi zicea NU am ajuns sa gust berea de capshuni. :) Pina si pe strazi, in Dublin, peste tot sunt postere ce spun " SAY YES". Sunt in legatura cu tratatul de la Lisabona, insa fiecare om ar trebui sa le vada pentru sine...


Calin Turcanu, nepotul autoarei :), 8 ani : " Nu spune Aha, spune DA ! "

No comments: