Thursday, February 26, 2009

Dimineatsa unui moldovean in italia

De obicei, dimineatsa acestei moldovence in parte incepe cu Bucuria unei satisfaceri a necesitatsii de glucoza - adica cu bomboane. De citeva zile incoace insa, prezentsa unei cutiutse de lapte condensat in frigider ma face sa imi incalc ideile foarte bine intemeiate in legatura cu efectele negative ale cafelei si deci sorbesc cu nesats din lichidul desteptator in fiecare dimineatsa. Desigur, pe urma ma mir de ce dantura devine tot mai aproape de culoarea cafelei, insa pina la urma, oglinda ma vede doar de vreo 3 ori pe zi, asa ca nu prea intru in panica cind discut cu ea.
Afara nu era soare, insa cine se mai uita la soare cind traieste in Milan :) Desi clima din tsarile britanice are caracteristici cu mult mai imbucuratoare si deci cantitatea de vitamina D primita de organism prin razele solare este minima, totusi eu nu sunt de acord cu fitsele vremii de afara si deci ii tot fac in ciuda si imi planific ziua necatind la mofturile anotimpului. Astfel, inarmata cu energie artificiala, am iesit din camin dindu-i frumos din cap portarului ce isi itseste capul pe fereastra, am trecut strada prin acelasi loc interzis pietonilor si am luat-o cu pas rapid spre Universitate. In geanta minune incapuse calculatorul meu iubit ce ishi indeplineste foarte fidel functsiile insa care nu ma mai satisface din motive ca stiu ca pot avea deja ceva mai bun - fiind insa o fire fidela, voi fi a Toshiba-ului meu pina cind ishi va da duhul si Ram-ul....
Si uite asa, vesela voioasa cu vreo 4 kg pe umar, am zimbit baiatului ce instaleaza soft-ul pentru examenul de statistica ce este mascat cu o alta denumire si am coborit cu viteza la cantina. Daca tot sunt in Italia, am decis sa mai gust din Brioche-le lor, sa fac si eu colazione asa cum se cuvine, doar ca fara cafea - nu recunosc calitatsile unei cafele daca nu contsine acea linguritsa de lapte condensat cumparat de mamica mea.
Si uite asa, fara a-mi da seama, m-am trezit in metro, unde privind zimbetul unui batrin ce i-a luminat fatsa - atunci am zimbit si eu si mi-am zis ca da, viatsa e frumoasa in micile ei aspecte....

( To be continued)

No comments: