Wednesday, March 19, 2008

Ignorantsa si presedintsi

A.S. In imagine, Bush :)

Ieri am decis ca ignorantsa este o binecuvintare, totushi aceasta trebuie confirmata printr-un studiu profund, lucru pe care l-am cam ignorat zilele trecute, din cauza unor factori endogeni ( lenea, somnul, frustrarea) sau exogeni ( lipsa de timp si acumularea activitatsilor de rutina ce fusesera aminate din cauza factorilor engoeni mentsionatsi mai sus). Insa azi dimineatsa, dat fiind faptul ca ieri am descoperit ca in contul meu google am si aplicatsia "to do list", am decis sa nu mai amin si sa ma informez ce se mai intimpla in lume. M-am trezit frumushel dimineatsa, am dat gata activitatsile de rutina ca mail, dusu cartsilor la biblioteca, rezolvarea exercitsiilor la accounting, si apoi am deskis frumushel ProTV.md ca sa vad ce se mai aude in tsara. Deshi ma asteptam la stiri ambigue si la interviuri care au un nivel de utilitate scazut, cel al preshedintelui privitor la al VI-lea congres al Comunistilor din Moldova m-a lasat ceva de genul "Ceeeee?? " . Dar nu in sens de revolta, da in sens de ignorantsa ce nu a disparut delok dupa ascultarea reportajului. ( Dada, ma doare ignorantsa mea, asta e!)
Deci sa mai ascultam odata reportajul.
Deci mai intii Preshedintele zice ca formatsiunea PCRM nu are nevoie de reforme, apoi se gindeste mai bine si anunta schimbarile radicale ce au avut loc. Ok.

"Aceasta modernizare s-a infaptuit de o maniera destul de radicala..." - lasam la o parte capacitatsile lingvistice a persoanei ce ne reprezinta tsara, ca el oricum sustsine ca limba rusa e a 2-a limba de stat, insa aceasta tema a fost deja dezbatuta, vezi post-urile mai vechi.

"... (pauza si privire sfidatoare) .... in conducerea suprema a partidului, in cazul dat in comitetul politic executiv, au intrat persoane... ( pauza ce lasa sa se vada cit ii e de neplacut sa faca aceasta declaratsie )..... de o.... generatsie tinara ( pauza pentru a sublinia importantsa acestui fapt) .... ce s-au nascut cel mai tirziu dupa anii 60.... " - deci ce fel de persoane?? nush, aceasta fraza depaseste capacitatsile mele intelectuale si lingvistice, si cu cit incerc sa imi dau seama ce fel de persoane???? asa si nu reushesc.... cine doreste sa urmareasca acest interviu si sa observe personal cit de pierdut si de resemnat este Voronin si sa simta aceeashi repulsie fatsa de sistemul moldovean, link aici "Oare ce se intimpla in Moldova" ... in final , citez " limba rusa este limba oficiala in RM... ea nu este interzisa. Si aici eu termin discutsia referitor la limba." Da, ca de obicei, stirile de acasa = bancul zilei....

No comments: