Wednesday, March 11, 2009

Viata de om mare

Inca de cind eram mici parintsii ne invatau ca in viata trebuie sa fim buni unii cu altii, ca trebuie sa nu vorbim cu strainii si sa fim atentsi cind trecem strada. Ne spuneau ca trebuie sa muncim, caci fara munca nu vei avea nimic, ne sfatuiau sa nu mintsim si ne spuneau sa ne iubim aproapele. Ne invatau ca nu trebuie sa asteptam sa ne cada mura-n gura, ne invatau cum sa ne bucuram de copilarie. Iar noi faceam exact contrariul, cea mai mare greseala pe care o vad eu fiind anume dorintsa mea de a creste mai repede mare. Tsin minte foarte clar sentimentul cind voiam sa cresc mare, sa fiu adult... Voiam sa ma asculte si pe mine cineva, voiam ca parerea mea sa conteze, voiam sa fiu mare. Da, viata e frumoasa si cind esti mare, insa pierzi acea naivitate, acea inocentsa, acel zimbet fara de griji.. Pierzi o parte din tine ce nu se va mai intoarce niciodata.
Si mergi inainte. Acolo unde iti doreai sa fii, si descoperi ca nu este asa cum ai crezut. Este mai bine. Este mai rau. Este diferit.
Sunt un copil naiv si ne-experimentat. Stiu asta. Privesc unele lucruri cu o simplitate exagerata si cred ca lumea este buna si ca dragostea este sentimentul suprem. In alte lucruri insa, caut solutsiile cele mai complicate pentru ca cele simple nu ma satisfac.
Am invatat pe pielea proprie ce inseamna victime inocente - ele sufera, ele sunt ranite. Am fost si una din ele - dar am si ranit, am si iubit, am mingiiat si am ucis. Asta e viata de om mare.
Nu putem avea tot ceea ce ne dorim. Nu mai putem face mofturi si tsipa ca vrem aia si aia. Pentru ca de multe ori, nu se poate. Si da, chiar daca solutsii mereu exista, nu sunt atit de simple.... Nu poti sa faci multe din lucrurile pe care le vrei din cauza ca exista bariere... fizice, personale, materiale sau geografice.
Uneori nu se poate.
Da, eram mici si plapinzi. Acum ne-am imprastiat ramurile in toate directiile si incercam sa cuprindem lumea cu toate bucuriile si tristetile ei. Da, acum suntem mai puternici, da acum suntem mai tari, insa cit de repede putem sa ne prabushim in toata spendoarea noastra... Crestem. Invatam. Iubim. Asteptam. Speram. Traim.

No comments: