Friday, June 27, 2008

Calcule

Se simte ca a trecut deja examenul de matematica, din camera de la Giuseppe se aude muzica rock iar el se plimba pe holuri cine stie pe unde.
De dimineatsa primul gind a fost daca am dormit macar ceva sau nu,caci visele mi se amestecasera cu teoremele si cu conceptele de numere aleatorii si GNPV. Am decis insa sa nu ma trezesc chiar la 4, ci am mai aminat scularea iminenta pina la orele 5. E drept ca in scurt timp am regretat acest lucru caci nu am reusit sa revizuiesc toate materialele( 3 cartsi+2 caiete+notitse) insa nu stiam ca examenul avea sa dureze chiar 7 ore si deci voi avea timp sa repet. Insa atita a durat. Intr-o incapere inchisa si incinsa, cu alte cca 150 persoane, fara aer conditsionat cind afara sunt 33 grade, - o experientsa pe care o recomand tuturor.
Examenul, desi lung si obositor, deloc hranitor si destul de tensionat, a decurs calm, fara strigate, fara fetse dezamagite si fara alte drame. Prima intrebare decurgea foarte bine, zimbeau ambii participantsi la discutsie. Doar intr-un caz s-a semnalat raspunsul " it's complicated" cind fata a fost intrebata de unde vine, tsara de origine. La aceasta intrebare se raspunde de obicei succint, adica numind o tsara, si nu se spune ca ai trait intr-o tsara 2 ani dupa ce ai crescut in alta, parintsii tai sunt din a treia iar tu te-ai gasit sa te simtsi originara din a patra. In rest, s-a creat legatura profesor student si deci poate incepe examenul.
Totul a depins de 1. noroc chior 2. persoana ce te interoga 3. preferintsele sale catre baietsi/ fete 4. nota de la probele scrise si doar in ultimul rind 5. cantitatea de ore petrecute invatsind. Si deci, pina la urma, toata lumea multsumita. Clar, mereu este loc de mai mult, insa probabilitatea de a avea un anumit rezultat cind deja au avut loc alte evenimente este mica, iar nota ta este un maximum constrins de mai multsi factori.
Din pacate insa, trecerea examenului nu inseamna plecarea acasa si umplerea organului digestiv primar cu alimente hranitoare. Dat fiind sistemul examenelor atit de bine pus la punct in Bocconi, dupa ce iti primesti nota, trebuie sa te integrezi intr-un alt cabinet printre italienii ce nu au finisat inca examenul si sa asteptsi sa tsi se strige numele cu o voce indepartata care nu se aude date fiind toate persoanele ce s-au strins gloata linga profesorul cheie. Dar macar acest cabinet avea aer conditsionat. Si microfon, ce era ocazional folosit pentru a chema oamenii a caror semnatura era necesara. "Signorina Coanda Roxana, prego!"
Intre timp, in astea 7 ore petrecute in conditsiile enumerate mai sus, mi-am dat seama ca probabilitatea este o chestie pe care ori o ai in singe ori nu.Eu nu o am. Mi-am mai dat seama si de alte chestii. Nu stiu insa ce voi face. Trebuie sa fac calcule.

No comments: