Tuesday, April 29, 2008

Lezione di italiano

De dimineatsa, m-am trezit zimbitoare la o ora harnica, insa imediat cum am vazut ca dupa geam ploua, mi-am regasit pozitsia dulce in patuc, chiar daca deja pusesem pijamaua in dulap si deschisesem calculatorul. Ziua promitea sa fie una buna, insa am decis sa amin nitsel inceputul ei si deci sa imi permit sa lenevesc in asternuturi intr-o zi atit de posomorita.
Trezirea insa a survenit in jurul orelor 10, caci la 10:30 aveam curs de italiana - lectsie la care ieri mai nu am adormit pe masa. Astazi mi-am luat masuri de precautsie - de fiecare data cind vedeam ca sunt in pericol de a ma departa de tema lectsiei super interesante, luam cite o bomboana mentolata, gustul careia imi facea sa imi simt proaspete caile respiratorii si deci creierul primea cantitatea necesara de oxigen, lucru care m-a tsinut atenta cele 2.30 h.
Profesorul insa trebuie sa aiba o rabdare de fier, caci de fiecare data, dupa o lunga explicare a unui fenomen, a unei partsi gramaticale sau a unei expresii frazeologice, se gaseste studenta din Suedia / Norvegia / Finlanda sa intrebe ce inseamna cel mai banal cuvint posibil, lucru care denota faptul ca toata vorbaraia precedenta a fost in van.
Astazi am studiat viitorul, " futuro prossimo si anteriore", adica viitorul viitor si anterior :)) Tot la sugestia studentei sus mentsionate, pentru care da, este greu sa invetse o limba atit de diferita de a ei, insa insistentsa ei nu mai este vazuta ca ambitsie ci ca ceva de-a dreptul enervant, cum sa intrebi de exemplu ce inseamna "segreto" ?? Stii engleza, nu? Mai fa si tu analogie si lasa profesorul sa treaca la ceva cu adevarat interesant, ca de exemplu istoria Italiei, cultura, geografie, traditsii, despre care mereu vorbeste cu multa pasiune si dedicatsie. Omul este o enciclopedie ambulanta, dupa ce ca preda si limba rusa, curs optsional, stie cuvinte si expresii in cite limbi se vorbesc la Bocconi. Nu mentsionez faptul ca stie cit se poate de multe despre Italia, din orice domeniu, cunoaste insa si multe date despre alte tsari, uneori chiar te pune in galosh cu informatsii despre tsara ta pe care tu nu le stii. Vorbeste de muzica, literatura, arta, fotografie, politica, sport, mass-media, geografie, istorie, biologie, culinarie ( azi am discutat ce fel de broaste sunt comestibile:) ) etc... Lucru care te pune nitsel pe ginduri.... si pe Wikipedia/ Google. Deci pina la urma, exista si italieni care vad mai departe de nasul lor, care nu se limiteaza la limba italiana si limba "tsarii lor", care stiu ca in afara de paste si pizza mai sunt si alte feluri de mincare cu care alte natsiuni se simt bine mersi, care nu se simt superiori doar din cauza ca s-au nascut intr-o tsara capitalista si care accepta pe cei ce sunt diferitsi fara sa ii considere inferiori. Deshi am impresia ca toate acestea sunt rezultatul studiilor + educatsiei + valori si principii personale. Nu am nimic contra italienilor de rasa pura, insa cu cit mai mult ma aflu intre ei, cu atit mai mult ma bucur ca sunt moldoveanca, cu toate punctele negative, cu toata saracia si micimea noastra. Insa cind vine vorba de omenie, sustsin sus si tare ca noi suntem oameni MARI.

No comments: