Monday, March 10, 2008

Aduc banii fericirea?

Astazi a fost o zi tipica de Milano - sa te trezesti dimineatsa la ora planificata de catre stropii de ploaie in ambele ferestre ale camerei, sa observi ca vecina de baie sta deja acolo de 45 min, shi ca shansele ca ea sa iasa de acolo in urm 5 min sunt mici - deci re-setezi mobilul, te intorci pe cealalta parte shi mai visezi un pic, ceva de genul " aha, where were we?" Da, eu pot face asa ceva, nu doar visez, ci imi pot continua visele intrerupte endogen ( vise tulburatoare ) sau exogen ( tramvai,pulitsie, sirena,telefon).
Azi ni s-a pus intrebarea ce am face cu 17 mln euro - suma care se joaca la loto saptamina asta. Hm... Majoritatea raspunsurilor contsineau : vila in Fiji, Hawaii, casa in Hamburg, London, Rome, ferrari etc... Gindurile mele insa au plecat imediat spre parintsii mei. De as avea 17 mln euro, acestia nu ar mai fi nevoitsi sa lucreze niciodata, si o vor face doar din placere - nu pot trai fara a fi inconjuratsi de zgomot, de mishkare, de tineret..... Deshi apoi am asistat cuminte la lectsia de probabilitate, shi am vazut ca shansele de a avea 17 mln euro sunt cam... mici, sa spunem asa.
"Banii nu aduc fericirea " - spun de obicei cei ce ii au. Insa vorba noastra din popor zice ca "Unde saracia intra pe usha, dragostea iese pe fereastra ". Shi totusi, " Unde dragoste nu e, nimic nu e"... Deci unde e mijlocul de aur? Cite oleaka din ambele? Cred ca depinde de persoane. Sunt persoane ce trec prin timpuri grele pentru a ajunge la destinatsie, tot impreuna, shi deci sunt fericitsi... Sint insa altsii ce vor totul de-a gata. Anna Nicole Smith, de exemplu. Avea aparent totul - se casatorise cu un octogenar miliardar care nu a intirziat sa moara, a nascut o fetitsa, era famous... apparently avea de toate. Insa nu a fost fericita... Shi cite astfel de cazuri sint.... Pe cind oamenii simpli se pricep mult mai bine sa se bucure de micile placeri ale vietsii, care la urma urmei sunt tot ce avem... Nu exista fericire, ci doar momente de fericire. Sa ne bucuram deci de fiecare din acestea.
Aduc banii fericirea? Probabil ca nu... Insa in lipsa acestora, omul uita sa se mai bucure de clipele frumoase.... Plus ca banii se obtsin mai ushor decit o dimineatsa calma si linistita, un zimbet pe fatsa unui copil, o floare de la / pentru partenerul de viatsa....
Parerea mea.

2 comments:

LyZzard said...

"daca dragoste nu e... atunci facem!" asta e o varianta mai optimista! ;)
Don't worry, be happy!

Roxanchik said...

haha, i am not worried, de ce toata lumea vede pesimism in gindurile mele??? thanx anyway, though :)